W dniu 28 października 2019 r. uczniowie z klasy III i IV powrócili na korytarze Instytutu Fizyki, aby wziąć udział w zajęciach pt. „Środki transportu” w ramach modułu B Akademii Kreatywnego Rozwoju.
Uczestnicy zajęć wzięli udział w pokazie pt. Latające baletnice, w ramach którego demonstratorzy występujący w roli smerfów pokazywali m.in. siłę nośną skrzydeł samolotu, balony na rozgrzane powietrze, lewitujące piłki, czterosilnikowy dron i rakietę butelkową. Na zajęciach rachunkowo obliczeniowych „Dziecinnie prosta matma” uczniowie pracowali w grupach rozwiązując logiczne zagadki oraz rozwiązując zadania matematyczne w atmosferze współzawodnictwa drużyn.
Na zajęciach komputerowych pt. „Fizyka w grach 2” uczniowie wykorzystywali wybrane programy komputerowe i gry do poznawania i badania praw fizycznych. Doświadczalno-laboratoryjne warsztaty pt. „Electronicus” łączyły ze sobą zabawę klockami i pierwsze doświadczenia z budową obwodów elektrycznych. Młodzi konstruktorzy tworzyli obwody ze świecącymi żaróweczkami, światłowodowymi fontannami, brzęczącymi głośniczkami, a nawet w pełni działające radio. Bogato urozmaicony demonstracjami i zabawami był również wykład popularnonaukowy zatytułowany „Od koła do lewitacji” – uczniowie nie tylko poznali historię transportu, ale również osobiście testowali siłę swoich mięśni i jeździli poduszkowcem. Na zakończenie zaprosiliśmy uczniów do pracowni Instytutu Fizyki – w ramach zajęć „Kim mogę być?” uczniowie zwiedzili pracownie optometrii, fizyki jądrowej, fizyki medycznej i mikroskopii elektronowej.
Uczniowie odebrali indywidualne dyplomy i zaświadczenia o udziale w kursie, szkoły otrzymały dyplomy uczestnictwa w Projekcie, a nauczyciele – podziękowania za opiekę nad uczestnikami projektu.
Uczestnicy zajęć wzięli udział w pokazie pt. Latające baletnice, w ramach którego demonstratorzy występujący w roli smerfów pokazywali m.in. siłę nośną skrzydeł samolotu, balony na rozgrzane powietrze, lewitujące piłki, czterosilnikowy dron i rakietę butelkową. Na zajęciach rachunkowo obliczeniowych „Dziecinnie prosta matma” uczniowie pracowali w grupach rozwiązując logiczne zagadki oraz rozwiązując zadania matematyczne w atmosferze współzawodnictwa drużyn.
Na zajęciach komputerowych pt. „Fizyka w grach 2” uczniowie wykorzystywali wybrane programy komputerowe i gry do poznawania i badania praw fizycznych. Doświadczalno-laboratoryjne warsztaty pt. „Electronicus” łączyły ze sobą zabawę klockami i pierwsze doświadczenia z budową obwodów elektrycznych. Młodzi konstruktorzy tworzyli obwody ze świecącymi żaróweczkami, światłowodowymi fontannami, brzęczącymi głośniczkami, a nawet w pełni działające radio. Bogato urozmaicony demonstracjami i zabawami był również wykład popularnonaukowy zatytułowany „Od koła do lewitacji” – uczniowie nie tylko poznali historię transportu, ale również osobiście testowali siłę swoich mięśni i jeździli poduszkowcem. Na zakończenie zaprosiliśmy uczniów do pracowni Instytutu Fizyki – w ramach zajęć „Kim mogę być?” uczniowie zwiedzili pracownie optometrii, fizyki jądrowej, fizyki medycznej i mikroskopii elektronowej.
Uczniowie odebrali indywidualne dyplomy i zaświadczenia o udziale w kursie, szkoły otrzymały dyplomy uczestnictwa w Projekcie, a nauczyciele – podziękowania za opiekę nad uczestnikami projektu.