19 grudnia, jak co roku przed świętami, zawitała do naszej szkoły Filharmonia z Lublina. Muzycy zaprezentowali nam tym razem m. in. instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane. Mogliśmy między innymi wysłuchać pięknych utworów granych na saksofonie. Uczniowie również mieli szansę spróbować swoich sił w grze na bębenkach, trójkątach czy marakasach wspólnie z naszymi gośćmi. Na zakończenie odbyło się wspólne kolędowanie.
W naszej szkole czuć świąteczną atmosferę. Przez dwa kolejne dni 14 i 15 grudnia odbywały się warsztaty plastyczne. Prowadzili je dobrze wszystkim już znani pracownicy Ogrodu Botanicznego w Lublinie: pani Monika Książek i pan Błażej Maciorowski oraz pani Marta Sapko. Dzieci ze wszystkich klas począwszy od najmłodszych przedszkolaków a skończywszy na uczniach klasy siódmej, miały możliwość wykazania się swoim talentem artystycznym. Pod czujnym okiem naszych gości powstawały małe arcydzieła. Dzieci z oddziałów przedszkolnych modelowały gwiazdki z siana i układały w słoiczkach świąteczne kompozycje. Starsi natomiast wykonali min. stroiki z naturalnych materiałów, które przekazali na kiermasz charytatywny, Było bardzo pracowicie, kolorowo, wesoło i świątecznie.
Wraz z początkiem roku szkolnego uczniowie z czterech szkół podstawowych z terenu naszej gminy: Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Konopnicy, Szkoły Podstawowej im. Ziemi Lubelskiej w Radawcu Dużym, Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Zemborzycach Tereszyńskich oraz Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Motyczu utworzyli międzyszkolny Lego Team Konopnica. Inspiracją do podjętej inicjatywy był udział uczniów naszych szkół we wrześniowym spotkaniu "Robotyka od najmłodszych lat - czyli jak dziś inwestować w gospodarkę przyszłości". Spotkanie zorganizowane było przez Pana Krzysztofa Hetmana Posła do Parlamentu Europejskiego, Fundację "Wschodni Klaster Innowacji" oraz Pana Andrzeja Maja Starostę Kraśnickiego, a odbyło się na Wydziale Mechanicznym Politechniki Lubelskiej.
W spotkaniu uczestniczyli uczniowie klas starszych, zainteresowani udziałem w Turnieju FIRST Lego League, w ramach którego każda z drużyn zbuduje własnego robota LEGO zdolnego do wykonania poleconego zadania. Tematem przewodnim tegorocznego turnieju „HYDRODYNAMICS”  jest woda, jej obieg i problemy z tym związane.
FIRST® LEGO® League to konkurs, który zachęca dzieci do myślenia jak naukowcy i inżynierowie. Podczas sezonu 2017/2018 HYDRO DYNAMIC drużyny wybiorą i rozwiążą w swoim PROJEKCIE BADAWCZYM prawdziwy światowy problem dotyczący wody. Wykorzystując zestawy LEGO MINDSTORMS® zbudują, przetestują i zaprogramują autonomicznego robota który wykona misje podczas styczniowego turnieju.
Spotkania naszego zespołu odbywają się systematycznie w Szkole w Konopnicy, dzięki wsparciu Pana Wójta Mirosława Żydka oraz pod opieką Pani Dyrektor Anieli Sobolewskiej.

Miniwulkany, tęczowa kapusta, malowanie na mleku - sen, czy rzeczywistość? Odpowiedzi na  pytanie należy szukać… w laboratorium. Na niebywałą wyprawę do tajemniczego świata zaprosiła wszystkich uczniów pierwszej klasy Pani Jolanta Kutkowska, pracownik naukowy UMCS. Na czas warsztatów zwykła sala lekcyjna zamieniła się w niezwykłą pracownię biologiczno-chemiczną. Dzieci mogły osobiście sprawdzić dlaczego rośnie ciasto, mogły też zaobserwować jak za sprawą drożdży nadmuchiwany jest balon. Uczniowie sprawdzali pod wpływem czego sok z czerwonej kapusty zmienia kolor. Tworzyli tęczowe obrazki, malując na mleku. Niemożliwe? A jednak!  Spotkanie z Panią dr Jolantą Kutkowską było okazją do odkrycia i wyjaśnienia niektórych zjawisk zachodzących w otaczającym nas świecie. Z pewnością dzięki przeprowadzonym warsztatom będziemy się baczniej przyglądać wszystkiemu co nas otacza i poznawać odpowiedzi na nurtujące pytania.

Serdecznie dziękujemy Pani za poświęcony czas i interesujące spotkanie.

Pierwszoklasiści już to wiedzą. Grafika komputerowa, to dział informatyki, który zajmuje się wykorzystaniem komputera do generowania obrazów i wizualizacji rzeczywistych danych. By być dobrym grafikiem trzeba pozyskiwać wiedzę z innych dziedzin np. aby animacja jazdy samochodem była jak najwierniejsza, trzeba wiedzieć jak obiekty fizyczne na siebie oddziałują. Tajniki wykonywania zawodu grafika komputerowego poznali uczniowie klasy I podczas kolejnego spotkania zorganizowanego w ramach cyklu spotkań „Poznajemy zawody”. Uczestnicząc w ciekawych zajęciach z informatyki dzieci miały możliwość pracy z wykorzystaniem tabletu graficznego. Spotkanie było okazją do obejrzenia podzespołów komputera, które zwykle zamknięte są w obudowie. Po zajęciach niektórzy uczniowie deklarowali zamiar pracy jako designer. Życzymy wytrwałości w powziętych postanowieniach.